loading...
طراحی سایت ارزان در شیراز
زهرا شکرالهی بازدید : 11 دوشنبه 23 تیر 1393 نظرات (0)

طراحی قالب واکنش گرا

 

آیا تا به حال برای شما پیش آماده است که با تغییر سایز مانیتور فونت ها و تصاویر و سایر بخش های یک سایت بهم ریخته و نتوانید به راحتی از آن استفاده نمائید ؟ ( به ویژه در مانیتورهای مستطیل ) به نظر شما چرا این مشکل به وجود می آید و در برخی موارد شما با تغییر ابعاد صفحه نمایش شاهد بهم ریخته شدن قسمت های مختلف یک سایت میشوید ؟ آیا برای برطرف کردن این مشکل راه حلی وجود دارد ؟ صد در صد برای رفع این مشکل راه حل وجود دارد ، بهترین راه آن طراحی قالب واکنش گرا ( ریسپانسیو ) است . تکنولوژی طراحی واکنش گرا (Responsive design ) حرفه ای ترین راه برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین مشکلاتی میباشد . این تکنولوژی قالب را برای ابعاد مختلف و متعارف ، گوشی های همراه و تبلت ها هماهنگ می کند و شما با تغییر سایز صفحه شاهد خواهید بود که فونت ها و لینک ها کاملا در سایز مناسب خودشان قرار دارند  و شما به راحتی آنها را می بینید و دیگر هیچ zoom in و  zoom out برای مشاهده صحفه نیاز نیست. برای تست رسپانسیو بودن سایت می توانید مرورگر خود را ازحالت maximize   خارج کنید و با موس خود صفحه مرورگر را کوچک و بزرگ کنید ، می بینید که سایز صفحه تغییر می کند اما نوشته ها و لینک ها همچنان خوانا هستند و نیازی به zoom in و یا  zoom out  و اسکرول ندارند ، این کار را هم در صفحه اصلی و هم در صفحات داخلی تست کنید تا از واکنش گرا بودن قالب خود اطمینان حاصل نمایید.     

کدهاي html وcss

 استفاده از کدهاي html و css يکي ديگر از مسائل اساسي که نياز است به هنگام طراحي قالب مد نظر شما قرار بگيرد استفاده از کدهاي html و css است. يکي از بهترين روش هاي طراحي قالب استفاده از قطعه کدهاي html و همچنين شيوه نامه هاي آبشاري ميباشد. دليل اصلي استفاده از html و css سرعت بالاي آنها ميباشد و قالبي که از اين طريق طراحي ميگردد به طور قطعي از سرعت بارگذاري مناسبي بهره مند است به علاوه اعمال تغييرات در قالب نيز براي مديران سايت بسيار راحت خواهد بود. کدهاي html به همراه css ميتواند قالب مد نظر شما را با سرعت بارگذاري مناسب آماده نموده و در هرزمان که احتياج به ايجاد تغييرات کوچک و بزرگ داشتيد به سادگي و با تغيير کدها ، تغييرات مد نظرتان را اعمال نمائيد.

 

 عدم استفاده از فلش در قالب

يکي از اصلي ترين دلايل عدم استفاده از فلش سنگين بودن حجم فايل هاي فلش ميباشد. هنگامي که حجم سايت شما افزايش يابد قطعا سرعت بارگذاري صفحات شما کاهش ميابد که اين مسئله سئو سايت شما را دچار مشکل مينمايد. يکي ديگر از مسائلي که باعث ميشود به شما توصيه کنيم تا از فايل هاي فلش در قالب خود استفاده ننمائيد ، کاهش ميزان ناوبري ميباشد. ناوبري از طريق فلش بسيار سخت است زيرا الگوريتم هاي ناوبري فلش بسيار پيچيده بوده و خيل عظيمي از کاربران با اين الگوريتم و نحوه کارکردن آن آشنايي ندارند. از طرفي فلش سايت شما را تبليغاتي نشان ميدهد زيرا تصور اکثر کاربران از فايل هاي فلش ، بنر هاي تبليغاتي ميباشد. و در آخر ، براي اينکه فايل هاي فلش پخش شوند نياز به فلش پلير ميباشد که بسياري از کاربران به آن دسترسي ندارند به همين دليل سايت شما به صورت کامل نمايش داده نخواهد شد . قبلا در مقاله اي به صورت کامل در مورد مسائل مربوط به عدم استفاده از فلش صحبت کرده ايم . براي مشاهده مقاله اينجا کليک نمائيد.

 

 تصاوير بهينه براي استفاده در قالب وب سايت

يکي از اصلي ترين موضوعات طراحي قالب ، استفاده از تصاوير با کيفيت اما بهينه ميباشد. امروزه گرافيک در وب سايت هاي مختلف نقش بسيار مهمي را ايفا ميکند اما صاحبان کسب و کارهاي آنلاين بايد اطلاع داشته باشند که استفاده از هر تصويري به صرف گرافيک قابل توجه و بالاي آن اصلا توصيه نميشود زيرا بسياري از تصاوير گرافيکي که از نظر صاحبان کسب و کارهاي آنلاين زيبا بوده و مناسب براي استفاده در قالب ، حجم بسيار زيادي داشته و باعث کاعش سرعت بارگذاري صفحات سايت ميشود که اين مسئله آسيب هاي جدي به بهينه سازي سايت شما خواهد زد. ميتوانيد براي حل اين مشکل از نرم افزارهاي قدرتمندي مانند فتوشاپ استفاده کرده و حجم تصاوير خود را کاهش داده تا براي استفاده در قالب سايتتان مفيد باشد.

طراحی سایت در شیراز

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 19
  • بازدید کلی : 404